• Hurtig levering
  • Gode tilbud
  • Personlig vejledning

Handelsbetingelser


Handelsbetingelser for Helseservice.dk

Disse handelsbetingelser gælder for køb foretaget af forbrugere på denne webshop, som ejes og drives af

Helseservice
CVR-nr. 42651869
Høgsvigvej 4 
7280 Sdr.Felding
Mailadresse : Kontakt@helseservice.dk
Telefonnummer +4530133144

Vi anbefaler, at du læser betingelserne grundigt igennem, inden du handler på webshoppen.

Priser

Alle priser angivet på Helseservice.dk er inklusiv 25% dansk moms.

Der tages forbehold for afgiftændringer, udsolgte varer o.lign.

Dette omhandler kun de vilkår, der følger på Helseservice.dk. 
Der gøres opmærksom på, at handelsvilkår på Helseservice.dk, garantier og praksis er i overenstemmelse med købeloven.

Afgivelse af ordre

Når der er udfyldt en bestilling, vil man modtage en email, hvori der angives hvilke produkter, man har købt.
Dette er kun et elektronisk svar fra vores webshop, som bekræfter de data, der er indtastet.
Vi har derfor mulighed for at annullere din ordre, såfremt det kan konstateres, at der er fejl i ordren, som skyldes en af følgende:

Trykfejl, tastefejl, tekniske problemer, leveringssvigt, fejl i adresseangivelse fra køber eller lignende situationer.

Kontrakt/faktura 

Når man som kunde handler på Helseservice.dk modtager man et autosvar, hvoraf det fremgår, hvad der er bestilt, leveringsadresse samt alle personoplysninger.
Efterfølgende vil Helseservice.dk behandler ordren , hvis der ikke er fejl eller andre problemer, vil ordren blive afsendt.
Du vil som kunde få en mail på hver opdatering inklusiv modtagelse/afhentning.

Betaling

På Helseservice.dk kan du benytte følgende betalingskort: 

  • Dankort og VISA/Dankort
  • VISA
  • VISA Elektron
  • MasterCard
  • JCB
  • Diners

Vi tager ikke kortgebyrer.
Der opkræves ikke kortafgift på Helseservice.dk. Vi bruger ikke forsendelse pr. efterkrav, giro eller checks. Alle opgivne priser er i DKK og inkl. moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser og opdateres løbende.

 

Betaling for bestilling sker ikke, før vi har afsendt varer til dig. Først da vil beløbet blive trukket på din konto.
Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.
De oplysninger, du indtaster ved brug af betalingskort, sendes direkte til Nets i krypteret form, dvs. det kun er Nets, som kan læse disse oplysninger.
Helseservice har ikke adgang til oplysningerne.


Ved betataling med mobiletjenester som:

  • Mobilepay
  • Apple pay
  • Google pay

Gælder samme regler som for kortbetaling.

Betaling Via Bankoverførsel

Det er muligt at betale via kontooverførsel. Hvis du vælger denne betalingsmetode, skal du indbetale det fulde beløb, som fremgår af ordrebekræftelsen, til vores bankkonto.

Bankoplysninger:
Reg.nr.: 7780
Konto: 0006677405

Bemærk: Den bestilte vare vil ikke blive afsendt, før vi har registreret din betaling på ovenstående konto. Hvis betalingen ikke er registreret inden for 5 hverdage, vil din ordre automatisk blive annulleret, og du vil skulle foretage købet igen.

Levering

Helseservice.dk leverer typisk indenfor 2-5 hverdage, vi bestæber os dog for at gøre leveringen hurtigst muligt. Ved bestillinger i forbindelse med weekend kan leveringstiden blive længere. 

Leveringstiden på CBD produkter kan være mellem 5-8 hverdage, da det primært sendes direkte fra Wetalitys lager.
Her tages forbehold for evt. udsolgte varer eller udskudt leveringstid fra vores leverandør.

Levering af varer fra Helseservice sker ved direkte levering til kunden eller til en pakkeshop eller et posthus, i nærheden af den oplyste leveringsadresse angivet i ordren. Ved fejllevering til forkert adresse hæfter køberen selv for genforsendelse, såfremt køberen har angivet denne adresse ved bestillingen. Køberen bør derfor altid huske at indgive den korrekte leveringsadresse.

Helseservice tager forbehold for udsolgte varer samt eksterne forhold, der ligger udenfor Helseservice indflydelse. Overskrides leveringstiden i mindre omfang, kan Helseservice ikke drages til ansvar eller opkræves erstatning/kompensation herfor. Ved modtagelse af sin ordre, skal køberen straks undersøge denne. Ved fejl eller mangler ved ordren, skal køberen straks kontakte Helseservice vedrørende dette, jf. Købelovens §47 og §52, stk. 2.

Efter levering af ordren, overgår ansvar og risiko herfor, alene til køber. Køberen modtager en faktura og beskæftigelse fra Helseservice, når varen er afsendt og køberen er altid mere end velkommen til at kontakte os for at høre nærmere om ordens status eller andre spørgsmål, som måtte dukke op. Køberen kan vælge at få stillet varen et aftalt sted, her vil ansvaret ligge hos køberen, så snart fragtmanden har stillet varen. 

Køberen kan afhente deres bestilte varer gratis på Helseservice’s adresse såfremt dette ønskes. Her vælges Click&collect i bestillingen.

Aldersgrænse 

Forudsætningen for at kunne købe og handle på Helseservice.dk er at du er fyldt 18 år. Det er ligeledes kundens ansvar at opgive korrekte oplysninger i forbindelse med bestillingen.
 

Ansvarsfraskrivelse  

Helseservice.dk er ene og alene forhandler af de produkter, der fremgår på webshoppen inklusiv CBD olie og CBD holdige produkter.
Alt materiale samt information på Helseservice.dk er blot videreformidling fra forskning, studier, journalistik samt erfaringer fra brugere i hele verden.

Fragt/Salg

Helseservice sender ikke pakker uden for DK og vi forbeholder os derfor ret til at annullere en ordre, hvis modtageradressen er uden for DK.

Click&Colloect.
Levering kan afhentes alle hverdage mellem kl. 17.00 og 20.00 hos:

Helseservice
Høgsvigvej 4
7280 Sdr. Felding 

daoSHOP (levering til DAO pakkeshop):

  • Ordrer på mere end 750,- kr., der sendes til afhentning i DAO pakkeshop:  kr. 0,- / Fri fragt 
  • Ordrer på mindre end 750,- kr., der sendes til afhentning i DAO pakkeshop. Der betales gældende fragt pris, som er basseret på vægt. Priserne er følgende inkl. moms:
  • 0- 1 kg = 39 kr. , 1-2 kg = 43 kr. , 2-3 kg = 47 kr. , 3-5 kr = 50 kr. 5-10 kg = 60 kr. 10-15 kg = 70 kr.

GLS Privat (Hjemmelevering med GLS)

  • Ordrer uanset sum, der sendes som hjemmelevering med GLS Privat. Der betales fragt i henhold til vægt.
  • Der sendes ikke med GLS til hjemmelevering med vægt over 15 kg.
  • 0-1 kg = 70 kr. , 1-5 kg = 80 kr , 5-10 kg = 91 kr. , 10-15 kg = 113  kr.
  • GLS afleverer helst pakken i din postkasse. Hvis pakken er for stor til at kunne være deri, lægger GLS den ved din dør.
  • Hvis det ikke er muligt at levere pakken til døren, eller hvis dette findes usikkert, så tager GLS den med til nærmeste GLS PAKKESHOP.
  • Du får en notifikation fra GLS via SMS og/eller e-mail, når en pakke er leveret hos dig. 
  •  

POSTNORD Privat (Hjemmelevering med POSTNORD)

  • Ordrer uanset sum, der sendes som hjemmelevering med POSTNORD Privat. Der betales fragt i henhold til vægt.
  • Der sendes ikke med POSTNORD til hjemmelevering med vægt over 30 kg.
  • 20-30 kg = 170 kr.
  • POSTNORD afleverer helst pakken i din postkasse. Hvis pakken er for stor til at kunne være deri, lægger POSTNORD den ved din dør.
  • Hvis det ikke er muligt at levere pakken til døren, eller hvis dette findes usikkert, så tager POSTNORD den med til nærmeste POSTNORD PAKKESHOP.
  • Du får en notifikation fra POSTNORD via SMS og/eller e-mail, når en pakke er leveret hos dig. 

 

 

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.  
 
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvis, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til kontakt@helseservice.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
BEMÆRK: Du kan ikke udøve fortrydelsesretten ved blot at nægte at modtage varen eller ved at undlade at afhente den ved transportøren, uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Send venligst meddelelsen om fortrydelse til følgende adresse:

Helseservice
Høgsvigvej 4

7280 Sdr. Felding
E-mail: kontakt@helseservice.dk

Husk at anføre ordrenummer 

BEMÆRK: Fortrydelsesretten gælder ikke for varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt, fx drikkevarer, og for varer, hvor du har fjernet forseglingen/emballagen, og hvor varen af hensyn til sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt.

Som følge heraf har du eksempelvis ikke mulighed for at fortryde køb af lægemidler, vitaminer, kosttilskud, drikke, produkter til personlig pleje (fx kropspleje, kosmetik, negle, dufte, hygiejneartikler, håndcreme mv., plaster og bandage), hvis emballagen er brudt.

Hvis du sender en meddelelse om fortrydelse af købet, skal du efterfølgende returnere varen til os. Du returnerer varen til ovennævnte adresse. Du skal returnere varen uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du gav meddelelse om, at du ville fortryde købet. Vi kan kræve dokumentation for, at varen er afsendt inden fristens udløb. Hvis varen sendes, skal den være pakket forsvarligt.

BEMÆRK: Du er selv ansvarlig for eventuelle skader, som kan opstå under transporten. Bemærk også, at du selv skal bære omkostningerne forbundet med returnering af varen, medmindre vi har leveret varen til dig ved en fejl, eller hvis varen ved modtagelsen har været beskadiget eller defekt. Vi har ikke mulighed for på forhånd at angive prisen for returforsendelsen, da dette bl.a. afhænger af varens vægt, valg af transportør mv. Det er dog sandsynligt, at returforsendelsen vil koste mindst det samme som dét, du selv har betalt i webshoppen for levering (forudsat at leveringen ikke har været gratis).

Returnerede varer bør være i god og ubeskadiget stand. Hvis returnerede varer viser tegn på skade eller brug ud over hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på, hæfter du for forringelse af varens værdi. Vi anslår en eventuel værdi ud fra en konkret vurdering af den returnerede vare.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Betaling for varen bliver tilbageført snarest muligt og under alle omstændigheder senest 14 dage efter vores modtagelse af din meddelelse om fortrydelse. Vi forbeholder os dog retten til at tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen/varerne retur til inspektion, eller indtil du har fremlagt dokumentation for, at varen er returneret, alt efter hvilket tidspunkt der er tidligst.

Hvis du ophæver købet i overensstemmelse med disse betingelser, refunderer vi købsprisen sammen med de oprindelige forsendelsesomkostninger (dog ikke ekstraomkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering), fratrukket eventuel værdiforringelse. Medmindre du har givet os instruks om andet, vil vi foretage tilbagebetalingen under anvendelse af samme betalingsmiddel, som du benyttede til at foretage den oprindelige transaktion.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Hvis du ønsker mere information vedrørende din 14-dages fortrydelsesret, kan du besøge Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside.

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Varen sendes til:

Helseservice
Høgsvigvej 4
7280 Sdr. Felding

 

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder, såfremt du mener, at den vare, du har modtaget, er mangelfuld.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
 
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

Varen sendes til:
Helseservice
Høgsvigvej 4
7280 Sdr. Felding
 
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.  
Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Hvis du ønsker at udøve din reklamationsret eller at klage over dit køb, kan du skrive en e-mail til os på følgende adresse: 
kontakt@helseservice.dk.

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til: Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg, via www.naevneneshus.dk.
Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen 
HER.

 

Persondatapolitik

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

  • Fornavn
  • Efternavn
  • Mobilnummer
  • Adresse (post nr. og by)
  • E-mail
  • Køn (Kvinde/Mand/Andet-Ønsker ikke at oplyse)
  • Fødselsdato

Hvis du ønsker mere information om vores brug af cookies, henvises der til vores cookiepolitik.
 
Personoplysningerne registreres hos Helseservice og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.  
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.


Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: kontakt@helseservice.dk

 

vi har vores webshop og betalingssystem gennem DanDomain A/S, som fungerer som vores databehandler. Alle persondata som du oplyser på vores hjemmeside vil blive opbevaret i DanDomains datacentre.

Vi har indgået databehandleraftaler med vores databehandlere, hvilket er vores garanti for, at de overholder gældende regler om beskyttelse af dine personoplysninger.

Forbehold

Helseservice forbeholder sig altid retten til uden varsel at ændre i ovenstående handelsbetingelser, særligt såfremt gældende love ændrer sig. Det er derfor altid vigtigt, at du som køber holder dig opdateret omkring disse handelsbetingelser, såfremt du handler hos Helseservice. Vi tager forbehold for:

  • Arbejdskonflikter ved leverancer fra vores fragtmænd
  • Taste-,tryk- og prisfejl
  • Varer i restordre
  • Moms- og afgiftsændringer
  • Udgåede og udsolgte varer
  • Leveringssvigt fra leverandører
  • Force majeure, herunder naturkatastrofer, krig, brand, epidemier og statsindgreb m.v.
  • Fejl i forbindelse med oplyst lagerstatus
  • Fejl i forbindelse med oplyst leveringstid

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Jens Østergaard ejer af Helseservice.dk Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

 

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk
 
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her -
http://ec.europa.eu/odr

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

Hent fortrydelsesformular


PriceRunner Købsgaranti 




Dit køb hos os er helt gratis omfattet af PriceRunner Købsgaranti. Det sikrer dig op til 50.000 kroner, hvis et problem skulle opstå i forbindelse med dit køb. For at være omfattet af Købsgarantien, skal du blot være registreret medlem på PriceRunner.

Hvis du ikke allerede er medlem på PriceRunner og har besøgt os via dem, så kan du inden for en time efter dit køb gennemføre din registrering. Oprettelsen er gratis og tager mindre end tre minutter, og vupti så er dit køb omfattet af garantien! Få dit køb dækket med PriceRunner i dag

For at Købsgarantien skal gælde er det nødvendigt, at bestillingen er adresseret til dig personligt. Du har ret til erstatning, hvis noget går galt i forbindelse med dit køb såsom at varen er defekt, en vare mangler ved levering, varen er forkert eller fejlbehæftet eller leveringen udebliver.

Du får kun erstatning for den direkte økonomiske skade, du har lidt, anskaffelsesomkostninger og fragtudgifter. PriceRunner Købsgaranti inkluderer altså ikke erstatning for andre direkte eller indirekte omkostninger, værditab eller udeblevne indtægter.

For de endelige regler og vilkår og oversigt over kategorier, der ikke er omfattet af garantien, besøg PriceRunner.

Vi er en af de udvalgte butikker, som er omfattet af PriceRunners Købsgaranti. På PriceRunner er de butikker, der indgår i garantien, markeret med Købsgaranti-symbolet i forbindelse med deres navn. Formålet med Købsgarantien er, at kunder skal kunne føle sig trygge, når de handler på nettet.


 

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 26-06-2023